wo. 30 aug. 2023 - 13:00

Kabouter Zibbedeus maakt het bos schoon

Zomer op Schokland

Een interactieve kindervoorstelling in de museumkerk. Help jij Kabouter Zibbedeus om Prulletje Viespeuk een lesje te leren? In combinatie met een entreekaartje voor het museum is de voorstelling gratis. We raden aan van tevoren wel te reserveren. Er is een voorstelling om 13:00 en 15:00 uur.

Kabouter Zibbedeus
Vandaag is Kabouter Zibbedeus zo blij. Er ligt helemaal geen grote mensenrommel in het bos! Geen plasticzakjes, snoeppapiertjes, vieze-rettenpeuken, colablikjes, niets! Maar dan komt Prulletje Viespeuk, zo noemt hij zich, eigenlijk heet hij Adriaan en gooit overal troep neer. Hij zegt dat het stoer is en heel veel vrienden heeft. Katinka gaat ook met hem meedoen. Samen gaan ze overal lekker zooitje trappen. Samen met de kinderen besluit de kabouter : “We gaan Prulletje Viespeuk een lesje leren!”

We stoppen hem in een vuilniszak met zijn eigen rommel en sturen hem heel de wereld rond. Maar overal blijkt Prulletje Viespeuk niet welkom. Nergens vindt hij vrienden, niet bij de Indianen, niet bij de Inuit op de Noordpool, niet in Afrika…

En dan wordt hij in de zee gegooid en redt een haai die in een plastic zakje stikt. Nu dringt het tot Adriaan dat alle dieren ziek worden door zijn dom gedrag. Hij ziet zijn fouten in en wil ook een ‘Schoonmaak- Superheld’ worden, net als de kinderen. En dan heeft hij ineens heel veel vrienden!