za. 1 apr. 2023 - zo. 2 apr. 2023

Museumweekend – gratis toegang

Zaterdag 1 en zondag 2 april 2023

Tijdens het nationale museumweekend, op 1 en 2 april 2023, is Museum Schokland gratis toegankelijk voor alle bezoekers. Wel is het noodzakelijk om te reserveren. Je ontvangt dan een kaartje waarmee je gratis naar binnen kan. Kom en ontdek de geschiedenis van Schokland én de Noordoostpolder!

Leen je Museumkaart uit
Het museum is van en voor ons allemaal. Het is daarom mogelijk om tijden het museumweekend samen met 1,4 miljoen andere kaarthouders je Museumkaart uit te lenen*. Geef je broertje een museumbezoek, laat je collega meegenieten of check eens bij je buurman of hij een tentoonstelling kan waarderen.

*Er mag per kaart één bezoeker naar binnen. De bezoeker komt in plaats van de kaarthouder. Tijdens het museumweekend wordt er niet gecontroleerd of de getoonde museumkaart van de bezoeker zelf is. Het is wel zo dat mensen de échte Museumkaart moeten laten zien, geen kopie of foto.