wo. 23 aug. 2023 - 13:30

Workshop Schilderen op Schokland voor kinderen

Zomer op Schokland

Onder leiding van beeldend kunstenaar Inge Ummels gaan kinderen een eigen schilderij maken. Ze krijgen eerst een korte introductie en gaan daarna met penseel en kwast aan de slag. Ze maken dit op basis van een bepaald thema. Aan het eind van de workshop mogen ze dit schilderijtje mee naar huis nemen.

De workshop is interactief en speels van opzet.

Bij mooi weer vindt de workshop buiten plaats, bij slecht weer in het ‘Schokkeratelier’.

Maximaal 12 deelnemers per sessie. Deelname is gratis, wel op basis van reservering en een geldig entreekaartje voor Museum Schokland.

Zomer op Schokland

De voorstelling maakt deel uit van Zomer op SchoklandMuseum Schokland organiseert deze zomer de vijfde editie op UNESCO Werelderfgoed Schokland. Het thema van deze editie is ‘Dichter op de toekomst’. Een hele zomer lang kunnen bezoekers terecht voor kunst, voorstellingen en activiteiten in de openlucht. Dit jaar wordt een gedichtenroute ontwikkeld die buiten het museumterrein loopt met gedichten die aansluiten op het thema