wo. 24 aug. 2022

Zomeractiviteit: 3D-printen op Schokland

Gratis bij een museumbezoek! Je betaalt naast een museumticket dus geen extra toeslag.

Altijd al zelf een 3D-print willen maken? Hoe werkt dat eigenlijk?

In samenwerking met FlevoMeer Bibliotheek Noordoostpolder organiseert Museum Schokland een hele toffe activiteit: 3D-printen in de Museumkerk op Schokland! Woensdag 27 juli en 24 augustus reizen de vrijwilligers van het BiblioLab af naar het voormalige eiland Schokland. Deze twee dagen kun je van 13:00 uur tot 16:30 uur terecht in de mooie kerk op Schokland om daar je eigen creaties te ontwerpen en te printen.

BiblioLab: een FabLab in de bibliotheek

FabLab staat voor Fabrication Laboratory. Wat begint met een idee, wordt omgezet in een computermodel, dat vervolgens in 3D geprint of met de snijplotter uitgesneden kan worden. Een magische wereld voor jong en oud. Een FabLab in de bibliotheek noemen we het BiblioLab. En deze keer dus op locatie!