di. 06 dec. 2022

Beleef de kerstvakantie bij Museum Schokland

Museum Schokland is in de kerstvakantie het perfecte uitje voor jong en oud. De hele vakantie worden er leuke kinderactiviteiten en rondleidingen aangeboden.

Kinderworkshops
In de kerstvakantie biedt Museum Schokland creatieve workshops voor de jonge bezoekers. Ontwerp een sfeervol windlicht of ga lekker aan de slag met je eigen snowglobe. De workshops vinden op woensdag 28 december en 4 januari plaats in de museumkerk.

Knutselen met Wollie
Maak kennis met het leuke museumkarakter Wollie, de wolharige mammoet. Samen met zijn vriendje Bollie, de zwerfkei, leren zij je meer over de ijstijd en waar de zwerfkeien op Schokland vandaan komen. Help Wollie vervolgens om Bollie en zijn vriendjes in de zandbak bij het museum terug te vinden. Verzamel de leuke gekleurde trommelsteentjes die je hier kunt vinden. In de kerstvakantie kun je op dinsdagen en vrijdagen je eigen Wollie-bewaardoos bij Museum Schokland in elkaar knutselen. Daarin kun je je steentjes bewaren.

Rondleidingen
In de kerstvakantie biedt Museum Schokland gratis rondleidingen aan voor degenen die graag met een gids het voormalig eiland willen verkennen. Laat je informeren over de rijke geschiedenis van dit gebied. De rondleidingen worden elke dag aangeboden om 13.00 en 15.00 uur (met uitzondering van 25 december en 1 januari).

Alle activiteiten zijn alleen in combinatie met een geldig entreebewijs te volgen.