wo. 09 jun. 2021

Eerste namen bekend voor Zomer op Schokland

Schokland is deze zomer weer dé locatie voor een cultureel festival. Cultuurbedrijf Noordoostpolder organiseert van juni tot en met september de ‘Zomer op Schokland’. Op en rondom het Museumterrein worden in de weekenden diverse live-optredens gegeven, allemaal binnen het overkoepelende thema ‘poëzie’. Vandaag maken we de eerste namen van het programma bekend, met o.a. Tim Knol, Broeder Dieleman, Wouter Hamel en Karin Bloemen. Deze derde editie van Zomer op Schokland wordt wederom georganiseerd in samenwerking met Het Flevo-landschap. Bovendien voert de kunst- en poëzieroute, alsmede enkele locatievoorstellingen, door het bijzondere natuurgebied.

Programmering

Cultuurbedrijf Noordoostpolder heeft een breed programma samengesteld. In de nieuw aangelegde Museumtuin kun je luisteren naar de Zeeuwse dialectzanger Broeder Dieleman en de succesvolle jazz-muzikant Wouter Hamel. Of wandel mee door de prachtige natuur van Schokland met Tim Knol, haal herinneringen op met Karin Bloemen en haar Old School Band en geniet van lokale poëzieacts tijdens de Poëzie- of de Dialectdag. Doordat de voorstellingen in de open lucht plaatsvinden, kan een veilig theaterbezoek gegarandeerd worden.

Theater en workshops voor de jongste bezoekers

Ook voor de jongste bezoekers is er op Schokland deze zomer van alles te zien en te beleven. Een breed aanbod aan familievoorstellingen, zoals Aadje Piraatje viert feest, Deze ridder zegt NEE!, Kikker de mini-musical en A. Vontura en de T.E.I.T.-machine, is te vinden op onze websites. Ook biedt Museum Schokland gratis workshops aan voor de jongste bezoekers. Bovendien vindt tijdens de Zomer op Schokland een KinderKunstRoute plaats: een avontuurlijke ontdekkingsreis over het museumterrein. De kleurrijke KinderKunstRoute bevindt zich op het Museumterrein en is met een regulier museumticket vanaf 27 juni gratis te bezoeken.

Dichter op het Water

Na de succesvolle internationale kunst- en poëzieroute ‘Dichter op het Land’ in 2019 en ‘EB’ in 2020, vindt dit jaar ‘Dichter op het Water’ plaats. Een kunstroute langs meer dan 20 kunstwerken, op en rondom Schokland. Bij ‘Dichter op het Water’ komen de bijzondere natuur van Schokland, de stilte en ruimte rondom het eiland, kunst en poëzie samen. De route wordt geopend op zondag 18 juli en is daarna te bezoeken. Net als de vorige edities, is ook dit jaar de route samengesteld door curator Pat van Boeckel van Rerun Productions.

Zomer op Schokland

De kunst- en poëzieroute en de openluchtconcerten zijn niet los te zien van de bijzondere natuur van Schokland. Deze derde editie van Zomer op Schokland wordt wederom georganiseerd in nauwe samenwerking met onze partner Het Flevo-landschap, die tevens gebiedsbeheerder van Schokland is. Combineer je bezoek aan Museum Schokland met een van de vele fietsroutes door het rijke natuurgebied, ontdek de Gesteentetuin of maak een wandeling door het bijzondere Schokkerbos. Bezoek ook de website www.flevo-landschap.nl.

Agenda Zomer op Schokland 2021

Internationale kunst- en poëzieroute Dichter op het water: 18 juli (opening) t/m 3 oktober
KinderKunstRoute: 27 juni t/m 3 oktober
Muziek- en theaterprogrammering: 27 juni t/m 21 augustus

Bekijk de programmering op onze website. Deze programmering wordt de komende dagen steeds verder aangevuld.