do. 24 jun. 2021

Gratis kindervoorstelling en opening KinderKunstRoute

Zondag 27 juni aanstaande opent de KinderKunstRoute. Een wereld vol Wondere WaterWezens. Deze speciaal ontwikkelde route over het museumterrein laat kinderen in aanraking komen met kunst en poëzie. Daarnaast vindt op zondag 27 juni de eerste kindervoorstelling plaats: Deze ridder zegt NEE!. Deze voorstelling is gratis te bezoeken op vertoon van een museumkaartje. Wel is reserveren voor de voorstelling verplicht. Dit doe je gemakkelijk op onze website.

Reserveren voorstelling 11 uur >>

Reserveren voorstelling 13.30 uur >>

Deze ridder zegt NEE!

Ridder Finn doet altijd wat hem gezegd wordt, maar op een dag zegt hij ineens nee op alles! Hij weigert zelfs naar binnen te vluchten als er een grote rode draak aankomt. Gelukkig blijkt de draak helemaal niet zo gevaarlijk te zijn en is hij zelfs een beetje eenzaam… net als Finn.

Deze ridder zegt NEE is een grappige interactieve voorstelling over een lief riddertje, een grote draak, je alleen voelen en een bijzondere vriendschap. Geschikt Iedereen die weleens nee zegt of nee zou willen zeggen!

Gebaseerd op het gelijknamige prentenboek van Kate Hindley en Lucy Rowland.

Deze ridder zegt NEE!

KinderKunstRoute

De KinderKunstRoute maakt dit jaar voor het eerst deel uit van Zomer op Schokland. Kunstenaars Sigrid Spier, Almas Pieters en Chantal de Wolde gaan het gebied onderaan de terp omtoveren tot een kleurrijke, wondere wereld die zich dichter bij het water bevindt. Een wondere wereld die door wonderlijke wezens bewoond wordt. Houd je adem in en ogen goed open wanneer je de zeebodem bewandelt want je kunt ze overal tegenkomen. Ze voelen zich thuis onder, op en boven het water. De KinderKunstRoute wordt geopend op 27 juni.