di. 18 jan. 2022

Heropening Museumwinkel

Goed nieuws! Onze Museumwinkel is vanaf woensdag 19 januari weer open. De Museumwinkel is een mooi startpunt voor een bezoek aan Werelderfgoed Schokland. In onze winkel vind je prachtige producten en informatie over het gebied. Onze kassamedewerkers kijken ernaar uit je weer welkom te heten op Schokland.

In de Museumwinkel gelden dezelfde voorschriften als in andere winkels: we verzoeken je een mondkapje te dragen, afstand te houden en rekening met elkaar te houden. De Museumwinkel is geopend van dinsdag t/m zondag tussen 11.00 en 17.00 uur. Museum Schokland blijft tot nader bericht gesloten voor publiek.

Op woensdag 19 januari 2022 vindt de actie Museum Gym plaats, een landelijk statement vanuit Museumvereniging. Museum Gym en Kapsalon Theater zien wij als goede signalen vanuit de culturele sector. Terwijl bijvoorbeeld winkels, kappers en sportscholen weer geopend zijn, moeten theaters, musea en andere culturele instellingen hun deuren gesloten houden. Dit terwijl een veilig bezoek mogelijk is. We steunen de acties Kapsalon Theater en Museum Gym, maar is het voor ons organisatorisch niet haalbaar hierbij aan te sluiten. We onderschrijven hierbij het gepubliceerde bericht van Theater ’t Voorhuys.

Heb je vragen hebben over een bezoek aan de Museumwinkel of Werelderfgoed Schokland? Stuur dan een mail naar kassa@museumschokland.nl.