di. 28 sep. 2021

Internationale kunst- & poëzieroute Dichter op het Water wegens succes verlengd

Wegens succes verlengt Cultuurbedrijf Noordoostpolder de internationale kunst- & poëzieroute ‘Dichter op het Water’ en de KinderKunstRoute ‘Wondere Waterwezens’ op en rondom Werelderfgoed Schokland tot en met 31 oktober. Gedurende de hele zomer vond het jaarlijkse festival ‘Zomer op Schokland’ plaats. Vanwege de belangstelling voor beide kunstroutes is besloten deze tot na de herfstvakantie geopend te houden.

Dichter op het Water
De kunstwerken zijn vergezeld door relevante en speciaal geselecteerde poëzie. De route start bij Museum Schokland op de terp Middelbuurt en leidt vervolgens over het voormalige eiland richting de terp De Zuidert. Voor de beste beleving is een routeboekje beschikbaar. Naast de kunstroute is er in Museum Schokland een wisseltentoonstelling te zien rondom het thema ‘Dichter op het Water’. Curator van ‘Dichter op het Land’ is Pat van Boeckel van Rerun Productions. Van Boeckel stelde in 2019 de succesvolle kunstroute ‘Dichter op het Land’ samen en in 2020 de geprezen kunstroute ‘EB’.

Kinderkunstroute
Voor de jonge gasten is een speciale KinderKunstRoute samengesteld. De kleurrijke en avontuurlijke KinderKunstRoute ‘Wondere WaterWezens’ bevindt zich op het museumterrein en is met een regulier entreekaartje gratis te bleven. Bovendien is het van 16 t/m 31 oktober weer Museumkidsweek. Iedereen onder de 13 jaar kan deze weken inspecteur worden van Museum Schokland. Verschillende producten en speurtochten liggen klaar!

Werelderfgoed Schokland
De kunst- en poëzieroutes zijn niet los te zien van de bijzondere natuur van Schokland. Deze derde editie van Zomer op Schokland wordt wederom georganiseerd in nauwe samenwerking met onze partner Het Flevo-landschap, die tevens gebiedsbeheerder van Schokland is. Combineer je bezoek aan Museum Schokland met een van de vele fietsroutes door het rijke natuurgebied, ontdek de Gesteentetuin of maak een wandeling door het bijzondere Schokkerbos. Bezoek ook de website www.flevo-landschap.nl.

Agenda Museum Schokland 2021
Internationale kunst- en poëzieroute Dichter op het Water: t/m 31 oktober