vr. 11 dec. 2020

Museum Schokland kleurt blauw!

Museum Schokland in het licht! In het kader van de Verlichte Boerderijenroute, én het feit dat Werelderfgoed Schokland 25 jaar bestaat, is onze museumterp in het blauw uitgelicht.

Een overzicht van activiteiten op en rondom Schokland:

• De Verlichte Boerderijenroute brengt je in de donkerste tijd van het jaar langs boerderijen, voormalige arbeiderswoningen en bijzondere objecten. Dit jaar vindt de route 11, 12, 13 & 18, 19, 20 december plaats. Meer informatie vind je op de website van de Verlichte Boerderijenroute.
  • Vanavond opende RAM | Nachtelijke expositie, georganiseerd door id11 en Prins te Paard. RAM is een route van ongeveer 6 km, langs het werk van dertien kunstenaars, die je het beste per auto kunt afleggen. Meer informatie op de website van Id11.
  • De komende weken staan we stil bij het feit dat Schokland al 25 jaar UNESCO Werelderfgoed is. Omdat geen feestelijke evenementen kunnen plaatsvinden, staan we er online bij stil. Lees hier meer over de bijzondere erfgoedstatus.
  • Tot slot brengen we graag de tentoonstelling Flevoland in de Tweede Wereldoorlog onder de aandacht. Deze unieke fototentoonstelling is nog tot en met begin volgend jaar te zien.

Welkom in Museum Schokland!