di. 08 jun. 2021

Museum Schokland verwelkomt eerste schoolklas

Museum Schokland mocht deze week de eerste school sinds de heropening weer verwelkomen voor een excursie. Groep 5 van de Openbare Basisschool Flevosprong uit Dronten volgde de Module Pioniers, van hier tot aan de horizon. De tweede les vond plaats op het museumterrein, waar onze jonge gasten anderhalf uur actief pionierden.

Tijdens deze excursie wordt een schoolklas verdeeld in verschillende pioniersfamilies, die alle vier gaan strijden voor hun toelating tot de Noordoostpolder. Hiervoor moeten ze verschillende proeven doorstaan… op de foto’s zie je er drie:

• de fysieke proef > een kanaal graven met de zweetlepel;
  • de kijkproef > puzzelen op de plattegrond van Emmeloord met de straatnamen van gewassen;
  • de tekenproef > een portret maken van onze echte pioniers.

Basisschool Flevosprong, bedankt voor jullie bezoek!

De fotoportretten zijn gemaakt door Jarno Kraayvanger. Meer informatie over ons educatieve aanbod vind je op onze website.