vr. 01 apr. 2022

Nationale Museumweek 2022: #OpenJeWereld

Van 4 t/m 10 april staat Nederland in het teken van de Nationale Museumweek. Een week lang zetten de Nederlandse musea samen collecties en verhalen in de schijnwerpers. Het thema van dit jaar is Open je wereld. Natuurlijk doet Museum Schokland ook dit jaar mee! Dit doen we, met gratis rondleidingen tijdens de hele Museumweek en gratis toegang tijdens het weekend van 9 & 10 april.

Gratis rondleidingen: ontdek de geschiedenis van UNESCO Werelderfgoed Schokland

Tijdens de Museumweek kun je in Museum Schokland van 5 t/m 10 april een gratis rondleiding volgen van 14-15 uur. Onze ervaren rondleiders vertellen vol passie over de bijzondere geschiedenis van UNESCO Werelderfgoed Schokland. Per rondleiding kunnen maximaal 15 mensen mee, op volgorde van binnenkomst. Reserveren is niet verplicht, een toegangskaartje voor het museum wel. Let op: vol = vol!

Gratis toegang op 9 & 10 april: ontdek de Noordoostpolder

Het is dit jaar 80 jaar geleden dat de Noordoostpolder is drooggelegd. Zout water werd zoet, zee werd Nieuw Land, een beloofd land van melk en honing. En Schokland… werd een eiland op het droge. Ontdek de Noordoostpolder en #OpenJeWereld op 9 & 10 april.

Op 9 & 10 april is Museum Schokland gratis toegankelijk voor alle bezoekers. In het kader van Museumweek laat het museum unieke archiefbeelden zien van de allereerste jaren van de polder. Reserveer een kaartje voor gratis toegang via onze website.