vr. 10 mrt. 2023

Nationale musuemweek 2023

Van 1 t/m 7 april staat Nederland in het teken van de Nationale Museumweek. Een week lang zetten de Nederlandse musea samen collecties en verhalen in de schijnwerpers. Natuurlijk doet Museum Schokland ook dit jaar mee! Dit doen we met een leuk activiteiten aanbod in het weekend van 1 en 2 april én gratis toegang tijdens het weekend.

Rondleiding voor maar € 1,00 per persoon: ontdek de geschiedenis van UNESCO Werelderfgoed Schokland

Tijdens het Museumweekend kun je in Museum Schokland op zondag 2 april een 1-urige rondleiding voor maar € 1,00 per persoon volgen. Onze ervaren rondleiders vertellen vol passie over de bijzondere geschiedenis van UNESCO Werelderfgoed Schokland. Per rondleiding kunnen maximaal 15 mensen mee, op volgorde van binnenkomst. Reserveren is verplicht, samen met een toegangskaartje voor het museum. Let op: vol = vol!

Sunsation op Schokland

Festival Sunsation organiseert zaterdag 1 april ‘Sunsation op Schokland’ in de Museumkerk op Schokland. ‘Sunsation op Schokland’ heeft een veelzijdig programma, met poëzie, muziek en film. Er zijn voordrachten van dichters Malou Kamstra, Mart Schalken en Bas Visscher. Thom Ummels houdt een korte inleiding over Festival Sunsation, het oudste culturele festival van Flevoland, dat tijdens de zomerzonnewende bij landschapskunstwerk Observatorium Robert Morris wordt gevierd. Het programma wordt muzikaal omlijst door singer-songwriter Gijs Murray. Na de voordrachten en muziek wordt de onlangs verschenen film ‘Ode aan de zon’  van regisseur Elisabeth van Leeuwen vertoond, gemaakt naar aanleiding van het 40-jarig bestaan van Festival Sunsation.

Reserveer een kaartje voor gratis toegang via onze website.