za. 29 mei. 2021

Update: Museum Schokland gaat weer open

Musea mogen de deuren weer openen voor publiek. Dit werd tijdens de laatste persconferentie, vrijdagavond 28 mei j.l., bekendgemaakt. Dit betekent dat Museum Schokland weer volledig kan en mag openen – vanaf 5 juni aanstaande.

Wij kijken er ontzettend naar uit je weer te ontvangen in ons museum. Bij de volledige heropening kan de vaste tentoonstelling weer worden bezocht. Ook is onze Museumkerk weer te bezichtigen.

Tot de volledige heropening op zaterdag 5 juni is Museum Schokland gedeeltelijk geopend: het buitenterrein is voor publiek toegankelijk tegen een sterk gereduceerd tarief. Hier vind je meer informatie over een bezoek vóór 5 juni.

Wil je Museum Schokland liever bezoeken wanneer het museum weer helemaal open is? Reserveer dan nu vast een kaartje met tijdslot via onze website.

De eerste activiteit in onze agenda is het weekend waarin de Nationale Archeologiedagen plaatsvinden. Dit jaar zullen de activiteiten ingetogener zijn vanwege de geldende maatregelen. Over de activiteiten die plaats zullen vinden, volgt later een bericht.

Tijdens de gedeeltelijke openstelling alsook tijdens de gehele openstelling blijven we alle landelijk geldende maatregelen met betrekking tot anderhalve meter afstand, ventilatie, mondkapje en andere voorschriften hanteren. Als we ons hier met z’n allen aan houden, kun je met een gerust hart weer bij ons langskomen. Per tijdslot hanteren we een maximum van 25 bezoekers. Op deze pagina kun je meer lezen over onze maatregelen.

Welkom terug in Museum Schokland!

Team Museum Schokland