Maatregelen in verband met het coronavirus

Openstelling Museum Schokland

Museum Schokland is open en je bent van harte welkom. De veiligheid van zowel onze bezoekers als onze medewerkers staat voorop. We volgen alle landelijk geldende maatregelen en de meest recente versie van het Museumprotocol, zoals vastgesteld door de Museumvereniging. Als er wijzigingen of activiteiten plaatsvinden, lees je dat zo spoedig mogelijk op onze website.
Om een veilig en vertrouwd bezoek te kunnen bieden, hanteren wij de volgende uitgangspunten van het RIVM.

Wij vragen bezoekers de volgende basismaatregelen in acht te nemen:

• Testen bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.
  • Houd rekening met elkaar.

Binnen onze locaties hanteren wij de volgende specifieke maatregelen:

Hygiëne en ventilatie

Het gebouw wordt intensief schoongemaakt en de toiletten en contactpunten worden regelmatig gedesinfecteerd. Daarnaast zijn op verschillende plaatsen desinfectiemiddelen aanwezig om je handen te ontsmetten. Wij proberen zo veel mogelijk te ventileren. Hiervoor gebruiken wij de installaties in het pand en zullen wij regelmatig ramen open zetten.

Online reserveren

Voor een bezoek aan het museum is het mogelijk online te reserveren.

Heb je vragen, stel ze via de mail: info@museumschokland.nl. Wij helpen je graag.

Welkom in Museum Schokland!