di. 12 dec. 2023

Beleef de kerstvakantie bij Museum Schokland

Museum Schokland is in de kerstvakantie het perfecte uitje voor jong en oud. Tijdens de kerstvakantie zijn er speciale activiteiten zoals kinderworkshops en voorstellingen.

Kinderworkshops in de museumkerk
In de museumkerk kunnen kinderen zelf creatief aan de slag. Ze kunnen hun eigen wintermannetje knutselen of een eigen mammoet- en nijlpaardtas inkleuren. Ook kunnen ze op zoek gaan naar de gekleurde Schokker steentjes. Tijdens de kerstvakantie staat er een speciale zandbak in de museumkerk. Schuif vervolgens gezellig aan bij Restaurant Schokland waar je een echte nijlpaardenpannenkoek kan bestellen.

Verhalenvoorstelling Vonken in de nacht
Op donderdag 28 december komt verhalenvertelster Pauline Seebregts naar Schokland. Ze vertelt verhalen met een glimlach en kwinkslag, iets om over na te denken en die soms zachtjes ontroeren. Zoals het verhaal van Frederick de Muis die iets heel bijzonders bewaard voor de andere dieren. Schuif gezellig aan in de museumkerk. Geniet daarna van een heerlijke kop warme chocolademelk. Speciaal voor deze voorstelling kunnen kinderen zich ook laten schminken!
DO 28 DEC | 13:30 uur en 15:30 uur

Voorstelling Peter en de Wolf
Op zondag 7 januari hebben we een special in de reeks van Klassiek op Schokland. Een concert speciaal voor de jonge bezoekers. Een goed moment om kinderen kennis te laten maken met klassiek. De voorstelling is naar het muzikale sprookje van Sergej Prokofjev, een klassieker voor elk kind. Elk personage in het verhaal wordt verbonden aan een specifiek muziekinstrument en heeft een eigen herkenbaar motief in de muziek. Marjo Dames maakt gebruik van de originele klassieke muziek en nodigt al verhalend de kinderen uit te luisteren, de personages te herkennen en mee te bewegen.
ZO 7 JAN | 11:00 uur