ma. 22 jan. 2024

Vier de voorjaarsvakantie in Museum Schokland

Museum Schokland is in de voorjaarsvakantie het perfecte uitje voor jong en oud. Tijdens de voorjaarsvakantie, van 17 tot en met 25 februari, zijn er speciale activiteiten zoals kinderworkshops en voorstellingen.

Kinderworkshops in de IJsloper
In de IJsloper kunnen kinderen zelf creatief aan de slag. Ze kunnen hun eigen wintermannetje knutselen of een eigen mammoet- en nijlpaardtas inkleuren. Ook kunnen ze op zoek gaan naar de gekleurde Schokker steentjes. Schuif vervolgens gezellig aan bij Restaurant Schokland waar je een echte nijlpaardenpannenkoek kan bestellen.

IJstijd dag
Op zondag 18 februari staat heel Museum Schokland in het teken van de IJstijd. Wetenschapskunstenaar Remie Bakker geeft in de museumkerk workshops ijstijddieren maken voor jong en oud. Leer de fijne kneepjes van het vak en maak je eigen mammoet van ijzer en klei. Steentijdtechnoloog Diedrik Pomstra geeft demonstraties vuursteen bewerken. Daarnaast verzorgen mammoetexperts Dick Mol en Frans Roescher rondleidingen over de tentoonstelling ‘Nijlpaarden in de polder’. Ook kan je je laten schminken tot je favoriete ijstijddier!
ZO 18 FEB | van 11:00 tot 16:30 uur

Verhalenvoorstelling
Op woensdag 21 februari komt verhalenvertelster Babboes naar Schokland. Met haar woorden betovert ze mensen, groot en klein. Haar verhalen zijn spannend, grappig en soms ontroerend. Vaak zijn het verhalen die al eeuwen meegaan en die ons iets te vertellen hebben. Laat je betoveren!
WO 21 FEB | 11:30 uur en 14:00 uur

De kaartverkoop start binnenkort