ma. 24 jul. 2023

Kinderactiviteiten in de zomervakantie

Beleef de zomer bij Museum Schokland

Geen tijd voor verveling, want in de zomervakantie kun je elke woensdag bij Museum Schokland terecht voor een leuke kinderactiviteit. Deze zijn gratis toegankelijk op vertoon van een geldig entreekaartje.

Activiteiten

We starten aanstaande woensdag met 3D-printen. Kom naar het museum en kies zelf uit wat je wilt printen, misschien een nijlpaard, neushoorn of een mammoet? Het kan allemaal! Op woensdag 2 augustus kan je ook zelf iets creëren, maar dan met een penseel. Onder leiding van beeldend kunstenaar Inge Ummels gaan kinderen een eigen schilderij maken.

Kindervoorstellingen

Ook zijn er speciale kindervoorstellingen te zien in de zomervakantie. Op woensdag 9 augustus is de voorstelling Egalus te zien. In deze voorstelling gaat het over de Sjeestijd. Alles moest hoger, sneller, dieper en verder. Alleen Egalus deed er niet aan mee. Egalus stond stil en zag de schoonheid van alles, maar ook alle troep. Iedere dag prikte Egalus het bos schoon. Maar steeds vaker als het bos schoon was, lagen de duinen weer vol. En als de duinen leeg waren, lag het strand weer vol. Op een koude dag kon hij de rommel niet meer dragen. Boem! En toen stond alles stil. ‘Egalus’ is een voorstelling over om je heen kijken. Over de dingen echt zien. Over elkaar helpen en… over dieren met oranje hesjes.

Op woensdag 16 augustus is de voorstelling Grrr-oen te zien. Samen met Arie Vontura gaan we de wereld rond om deze planeet een handje te helpen.

Alle activiteiten en voorstellingen zijn gratis toegankelijk in combinatie met een entreekaartje voor het Museum.

Benieuwd wat er nog meer te doen is? Bekijk hier het volledige aanbod.