do. 03 dec. 2020

Nieuw werk van Karin van der Molen in vaste tentoonstelling

Na afloop van de geslaagde kunstwandelroute EB kocht Museum Schokland ‘Kielzog’ van Karin van der Molen aan. Afgelopen week kreeg het werk een prominente plaats in de vaste opstelling, op de terp naast de museumkerk.

Karins locatiegebonden kunstwerken beschouwen de wisselwerking tussen de natuur en de cultuur van de mens die haar bewoont. Door haar keuze voor een natuurlijk of juist afvalmateriaal voor een werk wordt de spanning in de verhouding tussen de mens en zijn omgeving uitgelicht.

Haar kunstwerk ‘Kielzog’ is een scheepje dat gestrand is op de oever van Schokland, te zwaar om nog te varen. Een lange geschiedenis van aardewerk is als kokkels en mossels aangegroeid onder de bodem en aan de wanden. Ze weerspiegelen het leven van mensen wiens leven zo nauw verbonden was met de elementen: de zee, de wind en het afbrokkelende stukje aarde waarop ze woonden.

Meer informatie over het werk van Karin van der Molen op karinvandermolen.nl.