do. 23 feb. 2023

Voorjaarsvakantie bij Museum Schokland

Jonge bezoekers kunnen in het museum hun kennis over ijstijddieren testen of een paalworm van heel dichtbij bekijken. Ook buiten valt er volop te ontdekken en te beleven. Kinderen kunnen zich uitleven op de natuurlijke speelelementen. Schommelen, klimmen en wroeten in het zand. Ook kan je knutselen met Wollie of op expeditie gaan. Lees hieronder onze tips!

Knutselen met Wollie
Maak kennis met het leuke museumkarakter Wollie, de wolharige mammoet. Samen met zijn vriendje Bollie, de zwerfkei, leren zij je meer over de ijstijd en waar de zwerfkeien op Schokland vandaan komen. Help Wollie vervolgens om Bollie en zijn vriendjes in de zandbak bij het museum terug te vinden. Verzamel de leuke gekleurde steentjes en bewaar ze in het Wollie vouwdoosje of bewaarblikje. Tijdens de voorjaarsvakantie is er een speciale combiprijs voor de expeditie-kit en het bewaarblikje.

Expeditie-kit
De echte avonturiers kunnen op expeditie gaan. Met onze speciale expeditie-kit kunnen kinderen al speurend en onderzoekend het eiland verkennen. De kit bestaat uit leuke doe-opdrachten die hen spelenderwijs meer over de geschiedenis van Schokland leert.

Stem op jouw favoriete IJstijdzoogdier!
Deze voorjaarsvakantie kan je stemmen op kandidaten voor de titel ‘Nationaal IJstijdzoogdier’. Op de kieslijst staan 182 zoogdieren die in ons land leefden in de IJstijd, de periode tussen 2,5 miljoen en 11.000 jaar geleden (ook wel het Pleistoceen genoemd). De dieren stellen zich voor op een speciale website, een digitale safari door het ijstijdlandschap.

Via de website van de Digi-Safari Pleistoceen Nederland kan iedereen tot en met 26 maart 2023 op tien dieren een stem uitbrengen. Tijdens de voorjaarsvakantie tourt de Werkgroep Pleistocene Zoogdieren (WPZ) door Nederland en laat bezoekers in een zevental natuurhistorische musea live op digi-safari gaan. Op donderdag 2 maart van 14:00 uur tot 17:00 uur is de WPZ bij Museum Schokland. Zaterdag 29 april 2023 maakt de WPZ het Nationaal IJstijdzoogdier bekend.

Alle activiteiten zijn alleen in combinatie met een geldig entreebewijs te volgen. Klik hier voor meer info en tickets.